APA 6th Edition
Matas, G. (2017). ATTITUDES TO THE PAST IN TONI MORRISON’S JAZZ AND PARADISE. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (10), 95-104. Preuzeto s https://zbornik.ffst.unist.hr/?p=676
MLA 8th Edition
Matas, Gordan. “ATTITUDES TO THE PAST IN TONI MORRISON’S JAZZ AND PARADISE.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol. , br. 10, 2017, str. 95-104. https://zbornik.ffst.unist.hr/?p=676. Citirano &202406;26
Chicago 17th Edition
Matas, Gordan. “ATTITUDES TO THE PAST IN TONI MORRISON’S JAZZ AND PARADISE.” Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu , br. 10 (2017): 95-104. https://zbornik.ffst.unist.hr/?p=676
Harvard
Matas, G. (2017). ‘ATTITUDES TO THE PAST IN TONI MORRISON’S JAZZ AND PARADISE’, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, (10), str. 95-104. Preuzeto s: https://zbornik.ffst.unist.hr/?p=676 (Datum pristupa: &202406;26)
Vancouver
Matas G. ATTITUDES TO THE PAST IN TONI MORRISON’S JAZZ AND PARADISE. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu [Internet]. 2017 [pristupljeno &202406;2024];(10):95-104. Dostupno na: https://zbornik.ffst.unist.hr/?p=676
IEEE
G. Matas, “ATTITUDES TO THE PAST IN TONI MORRISON’S JAZZ AND PARADISE”, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, vol., br. 10, str. 95-104, 2017. [Online]. Dostupno na: https://zbornik.ffst.unist.hr/?p=676. [Citirano: &202406;26]
Sažetak:
Ovaj rad analizira kompleksan način na koji se Toni Morrison odnosi prema povijesti u svojim romanima, s posebnim naglaskom na romane Jazz i Raj. Književnost Afroamerikanaca u SAD-u opisuje iskustvo koje je specifično afroameričko. Drugim riječima, crnačka književnost bilježi povijesne i kulturološke okolnosti kakve ne postoje kod ni jedne druge etničke grupe. Toni Morrison često miješa aspekte tradicionalnog „sveznajućeg” pripovjedača s nepouzdanim elementima više limitiranih pripovjedača. Stapajući ove aspekte, Morrison prezentira probleme Afroamerikanaca pričajući priču o njihovoj prošlosti i oslobađajući ih od nje. Štoviše, Morrison stvara književnost iz dijelova zabilježene povijesti. Postupajući tako, istodobno stvara mit, tako da se ne radi samo o književnosti koja svjedoči povijesnom događaju, već i o priči koja obuhvaća određenu povijesnu kontradikciju, tj. potrebu da se zapamti povijest, a da se istodobno bude svjestan opasnosti da se postane njezinim zarobljenikom.
Ključne riječi:
Afroamerikanci; Sjedinjene Američke Države; povijest; rasizam; žene; jazz